Aplikácia zabezpečenia Facebooku bola použitá na špehovanie konkurentov

Poslanci tvrdia, že Facebook "úmyselne a vedome porušil zákon o ochrane osobných údajov a antikonkurenčných zákonov".
 
Správa, ktorá je dlhšia ako 100 strán, tiež podrobne popisuje vplyv falošných správ na stránkach vo voľbách.

mobil
 
Kontrola konkurencie
Výbor pre digitálne technológie, kultúru, médiá a šport napísal, že prostredníctvom používania služby Onavo, ktorá bola účtovaná ako spôsob, ako poskytnúť používateľom dodatočnú úroveň bezpečnosti, by spoločnosť Facebook mohla "zhromažďovať údaje o používaní aplikácií od svojich zákazníkov, aby posúdila nielen to, koľko ľudí malo stiahnuté aplikácie, ale ako často ich používajú ".
 
Správa dodala: "Tieto vedomosti im pomohli pri rozhodovaní o tom, ktoré podniky dosahujú dobré výsledky, a preto im poskytli neoceniteľné údaje o možných konkurentoch, ktoré by potom mohli tieto spoločnosti získať alebo ukončiť tie, ktoré považovali za hrozbu."
 
Graf, ktorý komisia obsahuje v správe, ukazuje analýzu údajov zhromaždených s programom Onavo, v ktorých sa podrobne vysvetľuje, ako bežne používajú aplikácie vo vlastníctve Facebooku a konkurenčných služieb.
 
V roku 2013 spoločnosť Facebook ponúkla kúpiť konkurenciu Snapchat za 3 miliardy dolárov. Spoločnosť Instagram získala pred rokom 1 mld. USD.
 
V roku 2014 spoločnosť úspešne získala spoločnosť WhatsApp za 19 miliárd dolárov v hotovosti a akcií.
 
Správa tiež podrobne opisuje spôsob, akým by spoločnosť mohla odstrániť prístup k svojim službám konkurentom.

sociální média
 
Napríklad v roku 2013 bol zakladateľ a hlavný výkonný riaditeľ spoločnosti Mark Zuckerberg informovaní o spustení služby Vine video spoločnosťou sociálnych médií rival Twitter.
 
Bolo povedané prostredníctvom e-mailu, že Twitter bude umožňovať užívateľom Vine nájsť priateľov na Facebooku.
 
"Pokiaľ niekto nevznesie námietky, dnes budeme vypnúť prístup API priateľov." e-mail čítaný – krok, ktorý by zabránil používateľom Vine pozývať svojich priateľov Facebooku na službu.
 
Podľa správy sa od novembra 2013 viac ako 5 000 aplikácií na Facebooku stalo "bielu listinu", čo znamená, že by mohli získať osobitný prístup k údajom o používateľoch a údajom o priateľoch Facebooku používateľa.
 
Spoločnosti s povolenými povoleniami zahŕňali aplikácie Lyft, Airbnb a Netflix. Interný e-mail diskutoval prepojenie ročných výdavkov vo výške 250 000 dolárov na inzerciu na udržanie prístupu spoločnosti k užívateľským údajom Facebook.
 
E-mail od pána Zuckerberga, ktorý bol odoslaný v októbri 2012, načrtol jeho skepticizmus o riziku úniku údajov medzi vývojármi aplikácií Facebook.
 
"Myslím, že informáciám vyvíjame na vývojárov, ale nemôžem premýšľať o žiadnych prípadoch, kedy tieto údaje unikli od vývojárov k vývojárom a spôsobili pre nás skutočný problém," napísal.

Ohodnoťte příspěvek